Прочетен: 41261 Коментари: 31 Гласове:
Последна промяна: 24.01.2013 18:08
- Как бихте коментирали положението в ислямския свят в момента?
- Като добро и лошо. Добро, защото е движение към свобода. Това са революции в свят, където те са почти непознати. А лошо, поради простата причина, че не всички революции, особено в Третия/Арабския свят водят до по-добри режими. Възможно е в някои страни, където бяха свалени управниците да дойдат на власт ислямисти - най-голямата опасност e за Египет. Там, Мюсюлманско братство или Икуан (Братството), е най-старата ислямистка организация, създадена 1928 година от Хасан ал-Банна, и е предтечата на всички сегашни терористични ислямистки организации. В Египет те са много силни, въпреки че бяха забранени от Мубарак, но те, като Хамас и Хизбула – други две терористични организации, с които Мюсюлманското братство е близко, прикриват дейността си зад културни и благотворителни организации. На изборите в Египет от 2005, фалшифицирани от Мубарак, Мюсюлманското братство се изхитри - участва с независими кандидати и спечели 20% от гласовете и то при режима на Мубарак, който беше изцяло враждебен към тях. Въпреки това, свалянето му е общо взето положителна стъпка. Ясно е, че той беше втръснал на египтяните. Но никак не е ясно какво ще стане в Египет при свободни избори. Тогава според мен, Мюсюлманското братство, ще спечели не по-малко от 40%, а това е с непредвидими последици за Арабския свят, защото те веднага ще отменят мирния договор с Израел. Известно е, че само Египет и Йордания имат мирен договор с Израел. Водачът на Икуан, Юсуф ал Кардави, който е 84-годишен, се върна в Египет след 50-годишно изгнание след падането на Мубарак и говори на площад „Тахрир” пред 2 милиона души, които го славеха и викаха: „Ще станем мъченици и ще идем в Йерусалим.” Едно зловещо сравнение ми идва веднага на ум. То е, че през февруари 1979 година Хомейни се върна от Париж, забележете, където беше в изгнание, в Техеран, след като прозападният шах беше свален, и пак пред 2 милиона души държа пламенна реч. Знаем какво стана в Иран след премахването на шаха. Преди дни в Египет имаше референдум за промени в конституцията. 14 млн одобриха промените, 4 млн бяха против. Икуан подкрепи промените и изпъкна като най-организираната сила. Особено показателно е, че коптите, християните масово гласуваха против промените, защото разбират, че те ще циментират ислямското законодателство. То беше част от управлението и на Мубарак, но беше само формално - Египет е светска държава, въпреки, че голяма част от населението е безпросветно и податливо на ислямистката пропаганда. Изборите бяха насрочени за септ.т.г., т.е. демократичните сили нямат време да се подготвят и ще спечели най-организираната сила – Икуан. Сегашната хунта вече се обяви за отваряне на границата на Египет с Газа, контролирана от Хамас, което ще открие пътя на терористите към Израел. Военните вече нарушиха резолюция на ООН и пуснаха през Суецкия канал два ирански кораба. Единият се оказа натоварен с оръжия, които трябваше да бъдат използвани против Израел. Хунтата вече анулира договора с еврейската държава за доставка на природен газ. Както виждате Египет се готви за управлението на Икуан. В Тунис е по-малкa опасността от ислямизъм, но там сега, доколкото съобщават моите източници, положението е хаотично и не е ясно какво ще се случи. В Йемен положението се влошава, демократичната опозиция иска да свали президента, съюзник на САЩ, но именно в тази страна Ал Кайда е много силна и нищо чудно да стане още по-силна, ако се смени властта. Революциите не винаги са с положителен край.
Тогава Кадафи може би има някакво основание да твърди, че тези събития могат да доведат Либия до ислямизъм?
Според мен за Либия няма голяма опасност от ислямизъм, независимо, че Кадафи плаши Запада, че ако падне, Ал Кайда ще го замести. В източния град Дерна, обаче, се появи деец на Ал Кайда и обяви халифат, но беше бързо премахнат от противниците на Кадафи. Но има и друго – според американски военни източници от източна Либия, крепостта на враговете на Кадафи, са идвали огромен брой терористи в Ирак.
- Искам да Ви запитам за отношението на Обама, но може би преди това, един въпрос, който е общ и за Америка, и за Европейския съюз, които заплашват Кадафи с намеса, ако той продължава кръвопролитни действия спрямо своите граждани. Това не е ли все пак поощрение на противниците на Кадафи и някаква все пак своеобразна намеса във вътрешните работи на една държава?
- В Либия вече започна военна операция по въздуха, разрешена от ООН, в която участва и САЩ. Според много американци, обаче, страната им не трябва да участва в операцията, заради икономическата криза и защото считат, че най-сетне Европа сама трябва да си реши своята криза, а не само да разчита на Америка да и върши черната работа. Но вече в коалицията са 12 страни и НАТО пое командването. Намесата беше напълно необходима, защото Кадафи прекали с избиването на враговете си, което би довело до хуманитарна катастрофа и милиони бежанци в Европа. Коалицията вече удря режима на Кадафи, но не е ясно как ще бъде постигната крайната, очевидна цел – свалянето на диктатора. (Въпреки, че коалицията го отрича, няма съмнение, че това е целта). Това, според мен е много трудно, без сухопътно навлизане, което засега не е разрешено от ООН. Трябва да се знае, че Кадафи има силна подкрепа. Мисля, че скоро ще настъпи застой и Либия ще се раздели условно на западна и източна. Вероятно войната ще се проточи. 1991 в Ирак ше се повтори, но в Либия. Диктаторът ще остане на власт в голяма част от страната, противниците му, подкрепяни от Запада, ще владеят останалата част. Характерното за Либия, което увеличава неизвестността след военната операция, че няма гражданско общество. Западът дори слабо познава водачите на опозицията, за която сега се сражава. Там има племена, които се борят за надмощие, има племенно общество. И друго - всички сега усилено осъждат Великобритания, Франция и другите западни страни, които поддържат връзки с Кадафи заради петрола. Да, това е така, Великобритания сключи срамна сделка като му предаде терориста от Локърби – Меграхи - срещу договори за стотици милиони долари за Бритиш петролиум и колосални суми, които Кадафи плати на роднините на жертвите. Но не трябва да се забравя помощта за Кадафи, която беше оказвана от Третия свят в ООН и от самата ООН. Защо Либия беше дълги години член на комисията по правата на човека към ООН? Това е грозна подигравка, нали? И се случи благодарение на подкрепата на недемократични страни, изостанали страни от Третия свят и Близкия изток. Те подкрепяха дълги години Кадафи. Други недемократични страни, които крепяха диктатора с договори за милиарди са Китай и Русия. Недемократичните Куба и Венецуела също са приятели на Кадафи.
Политиката на президента Обама е колеблива. За Египет, първоначално той каза чрез вицепрезидента Байдън, че Мубарак е стабилен, а после се отказа от него, въпреки че той помагаше на Америка дълги години – противопоставяше се на Иран от 1979 (от тази година Египет и режима на моллите нямат дипломатически отношения), не позволяваше на Иран да действа в Средиземно море, осигуряваше безпрепятствен път на петрола през Суецкия канал за световните пазари и беше забранил Икуан. За Либия – Обама реагира правилно и осъди кръвопролитията. Колебаеше се дали да участва в операцията, заради икономическата криза и съпротиватата на военния министър и висшите военни. Според тях, налагането на зона, забранена за полети е много трудно, поради голямата площ на Либия. Но изглежда бързата офанзива на Кадафи към Бенгази и неизбежното жестоко, кърваво отмъщение над враговете му, са ги накарали да действат.
Направи ми впечатление, че в Бахрейн, Обама подкрепи отначало подкрепи протестите на шиитското малцинство против сунитското мнозинство. Кралят на Бахрейн дори повика на помощ войските на чужда държава, сунитската Саудитска Арабия. Внезапно, обаче, Обама промени мнението и сега подкрепя краля на Бахрейн. Съветниците очевидно са му казали, че това е важна държава, защото има много петрол и резки промени са нежелани. Същото може да се каже и за Мароко. Обама подкрепи мароканския крал, против когото също има протести, поради същата причина. Но какво да ви кажа, трудно е човек да се ориентира в тази неразбираема, арабска плетеница. Аз съм живял в арабския свят и знам колко сложен е там живота. И нещо много важно според мен – от десетки години известните световни анализатори и медии твърдяха, че в Близкия изток всичко зависи от израелско-палестинския сблъсък. Е, оказа се, че има и друг важен фактор – внезапните арабски революции.
Иран, как смятате, участва или не участва в цялата тази ситуация? И въобще каква е неговата роля?
- Да, Иран играе голяма роля. Те подкрепиха събитията в Египет като казаха, че Мубарак трябва да бъде свален. Защо? Защото Мубарак беше против ислямистите, а Иран е ислямистка държава. Ако в Египет през септември спечели Икуан, много е вероятно да се съюзят с Иран, а това е вледеняващо бъдеще – ислямистки съюз на две от регионалните сили. Иран, обаче, сега умно стои малко в страни. Предполагам, че се съветват с Турция, това е другия голям играч в Близкия изток, който е с нова роля. Нова, защото Турция за голямо съжаление се ислямизира с бързи крачки. И се съюзява, естествено, с другата голяма ислямистка сила в Близкия изток - Иран. Тези две страни ще действат против немюсюлманските страни, които имат влияние в региона - Щатите и Израел. Така че Иран ще има все по-голямо значение, още повече, че Хизбула, която е създание на Иран, спечели законно изборите в Ливан и сега управлява там. Както и Сирия, държава, подчинена на Техеран, така че Иран вече си създава мрежа от съюзници, сред които е и мощната Турция. Другата голяма сила и съюзник на Америка (макар и несигурен), Саудитска Арабия се бори с иранското влияние, дори влезе с войска в Бахрейн, за да се противопостави на шиитите там, насъсквани от Иран.
- Влизането на Турция в Европа отлага ли се или не, и какви ще бъдат ползите и вредите на България?
- Турция се отдалечи от ЕС на 31 май 2010, когато подкрепиха т. нар. флотилия на свободата, корабите с помощи за терористичната власт на Хамас в Газа. Корабите бяха спрени от израелците. Това бяха кораби, натъпкани с ислямисти. Тогава европейците, въпреки, че лицемерно осъдиха Израел, се стреснаха и разбраха, че Турция вече се ислямизира. Това ше отложи с години членството на Турция в ЕС. Що се отнася до България, тук наистина е трудно да се отговори поради простата причина, че сме съседи, а не трябва да се караме със съседите си. Ние трябва да подкрепим, доколкото можем, искането на Турция да влезе в Европейския съюз. Ние, обаче ще бъдем улеснени, защото Турция вече не напира явно към ЕС. Турците вече знаят, че са голяма сила. Турската икономика не беше засегната сериозно от кризата и сега бързо расте. Освен това Турция става все по-могъща държава, тъй като е почти единна в своя ислямизъм. Светските, либералните турци намаляват все по-бързо. Макар че сегашното ислямистко правителство е не точно ислямистко, а меко ислямизирано, ако мога така да се изразя. Там ислямизмът не е толкова силен, както примерно в Иран или както вероятно в бъдещия Египет на Мюсюлманското братство. Сегашното правителство дори успя да изолира военните, които винаги са били гарант за светската власт. Изолираха ги чрез поправка в конституцията, която подложиха на референдум и спечелиха убедително. След Ататюрк военните винаги са играли голяма роля в Турция. Винаги се намесваха чрез военен преврат, когато там ставаше нетърпимо положението. През 1980 година спряха на практика гражданска война – всекидневни престрелки в турските градове между леви и десни групи. В онази година военните взеха властта чрез ген. Кенан Еврен. И сега правителство успя да ги обезсили! Това е огромно събитие, което, мина незабелязано. Ето защо според мен Турция има все по-малко необходимост от Европейския съюз – днес тя е силна икономически и почти единна в ислямизма.
- Сега какво е положението на кюрдите в Турция?
- Не се е променило много. Сегашните турски военни продължават операциите си. Там има много силни сепаратистки настроения. Те влизат от Ирак, а Ирак все още не е изцяло успокоена страна.
- А ДПС в България - каква е вашата преценка за присъствието на ДПС в политиката в момента?
- Сега са в изолация, не са на власт, злепоставени са от медиите, защото те са общо взето против тях, с основание или не. Ще останат в парламента, имат подкрепа около 5%, но без предишната голяма политическа роля.
– Да се прехвърлим през океана. Какъв е балансът на демократи и републиканци в САЩ в настоящия момент?
- След изборите на 2 ноември миналата година републиканците спечелиха доста убедителна победа. В долната камара на Конгреса, в Камарата на представителите имат силно преимущество, но не успяха да спечелят мнозинство в Сената, за разлика от демократите. Сега в Щатите се водят бурни политически борби, заради здравната реформа на Обама. Той успя да я прокара, републиканците от долната камара на Конгреса се опитват да я отхвърлят, но в Сената няма да мине, там имат превес демократите. Другите големи вътрешно политически спорове са за колосалния дефицит на Съединените щати - при Обама дефиците нарастват като цунами и до края на 2012 ще надхвърлят почти два пъти дефицита на Буш, който той натрупа за осем години при две войни. И това не е изненада, защото Обама е крайно ляв, най-левият президент на Съединените щати след Джими Картър. Ето защо Обама иска да преразпределя държавното богатство, като едно от средствата е здравната реформа. Яростен спор се води за причините за дефицита. Обама печата долари, което е изключително лоша идея - така се качва инфлацията и пада цената на долара. Вторият начин, който още не го е направил, но според мен е неизбежен, е да увеличи данъците на средната класа. (Но трябва да се признае, че в края на м.г. Обама се съгласи с републиканското мнозинство в Конгреса да удължи намалението на данъците на Буш за горната средна класа и богатите до края на 2012, което беше разумна стъпка). Третият начин е да взима назаем милиарди от Китай, който в момента държи най-големия американски дълг. Ето как президентът Обама се бори с кризата.
- Според Вас, американските медии, които като са доста левичарски настроени, има ли надежда, че те по някое време ще променят тази своя посока на мислене и действие?
- Вие сте прав, че почти всички големи американски медии са леви, но има и изключения, например в „Ню Йорк Таймс”, който е основната лява медия, работят двама-трима журналисти, които не са в никакъв случай леви. До смъртта си през 2009 там беше Уйлям Съфайър, един от най-известните десни журналисти. Във „Вашингтон Поуст”, който не е толкова ляв, колкото „Ню Йорк Таймс” пишат Чарлз Краутхамър и Джордж Уил, двама прочути десни коментатори. Основните американски медии ще останат леви, но има две големи десни медии – „Фокс нюз” и „Уолстрийт джърнъл”. Освен тях има и три влиятелни десни издания – “Уикли Стандард”, “Нешънъл Ривю” и “Фронтпейдж Мегазин”. Но дори и леви американските медии са на много високо ниво. Там работят отлични журналисти и анализатори и понякога може да се разчита на преценката им.
- Да се върнем към България. Бихте ли се наели да прецените плюсовете и минусите за България в тази ситуация, в този средиземноморски район, в който ние на практика се намираме?
- Във връзка със събитията в арабския свят? Ще бъдем засегнати заради повишената цена на петрола. Мисля, че правителството правилно отговори на кризата в Либия. С почти нищо не можем да помогнем, защото сме в криза. Но не сме и заплашени от бежанска лавина, както твърдят някои медии.
- И къде ще отидат бежанците?
- В Италия, Франция, Египет, ако войната се проточи. Надявам се, че България няма да бъде засегната. Страната ни с нищо няма да спечели от събитията в Арабския свят, защото често в революциите няма нищо хубаво, особено ако водят до ислямизъм. Но тук има достатъчно революционери, които сигурно се радват.
- Как оценявате да речем от гледна точка на Европейския съюз и на Съединените щати ролята ни на енергиен коридор?
Световната истерия във връзка с атомната централа във Фукушима е в голяма степен излишна. Вярно е, че около централата радиацията е много над приемливото равнище, има радиация там във водата и някои зеленчуци. Но реакцията на зелените фанатици, призоваващи за спиране на атомните централи и безчестно използващи страшното бедствие в Япония, е абсолютно недопустима. Зелените фанатици трябва да бъдат разобличени! Несъмнено, обаче, атомните централи трябва да бъдат категорично обезопасени. Нов Чернобил би бил ужасна катастрофа. Но ето фактите: централата беше повредена от приливните вълни, но издържа на чудовищното земетресение. Реакторите не гръмнаха и най-вероятно няма да гръмнат. Почти цялата инфраструктура в засегнатата част на страната, обаче, за разлика от 40-годишните реактори, беше разрушена. Досега няма нито една жертва на централата и може би няма да има, но убитите от рухналата инфраструктура са хиляди. Но кой днес иска да спрем да строим мостове, летища, жп линии, пътища? Огромните пожари и изпарения от разбитите петролопроводи ще причинят много повече ракови болести, отколкото радиацията около централата и в Токио. Може би най-голямото постижение на хората мин.век беше овладяването на атома, и сега фанатичните левичари-еколози, искат да обрекат на мизерия развиващите се страни в Третия свят, които имат нужда да купуват евтина и чиста енергия, каквато е атомната. (Ядрените централи като цяло могат да си позволят главно богати страни). Да се откажем от атомната енергия значи да се откажем от Нилс Бор, Хайзенберг, Айнщаин. За съжаление ЕС засега слуша зелените фанатици. Любимите им зелени енергии са несигурни и изключително скъпи. Впрочем ето интересни данни: жертви на парковете за вятърна енергия в света за последните 10 години – 44; жертви на атомните централи в света за последните 10 години – 7.
Но на въпроса ви за енергийните коридори: зависи от политиката на сегашното правителство, дали ще строи „Южен поток”, „Набуко”. Така и не можах да разбера какво точно ще се прави. А иначе България е винаги в много неизгодна позиция, поради простата причина, че не сме голям производител, а само консуматор.
– Сегашното правителство е пред някаква алтернатива, Вие как преценявате – кое от решенията на нашето правителство смятате за изгодно за България, по отношение на „Белене”, за потоците...
Вижте, аз съм категегорично за атомната енергия, но съм против строителството на АЕЦ Белене, въпреки, че сме бедна страна и трябва да внасяме голяма част от необходимата енергия от Русия. Поради това нямаме голям избор и трябва да се постигне баланс. Но вижте сега руските сирени, които очевидно много искат да строят Белене, как изкушават българите. Обещават да строят централата изцяло с техен заем, при 51% българска собственост. Централата, обаче ще струва според руснаците 6.3 млрд евро. Но винаги при един строеж цената се увеличава, това е закон. Така че централата със сигурност ще струва най-малко 7 млрд. Според яростните врагове на Белене цената ще бъде 11 млрд евро. И как бедната ни страна ще връща тази космическа сума, дори и 7 млрд евро? Руснаците казват, че от продажбата на ток от Белене. Е, познайте, колко ще струва тока тогава. И най-страшното е, че това значи икономическо робство и то руско, а аз не се сещам общо взето за нищо добро, което да сме видели от Русия последните стотина години. Според защитниците на централата в следващите 15 години цената на тока ще скочи няколко пъти, защото ще трябва да спрем ТЕЦ-овете в изпълнение на екологични разпоредби от ЕС. Те твърдят, че това значи да купуваме скъп ток, т.е. централата ни е нужна. В това има логика, но мисля, че със 7 млрд евро можем да купуваме скъп ток в следващите 30-40 години. Дотогава със сигурност хората ще намерят нови енергии. Едно е ясно, обаче – без или с Белене, цената на електричеството тук ще се увеличи най-малко със 100% до 2015.
- „АНТИ” има традицията в края на всяко интервю да задава въпроса: смятате ли, че не сме ви задали някакъв въпрос.
О. Д.: -Искам да кажа за България, така както я виждам, като човек от улицата. Спомням си България през 1995-1996 година. Тогавашната България няма нищо общо със сегашната. България беше разрушена, банките рухнаха, беше ужасно. Спомням си огромните, напрегнати опашки пред банките, отчаянието във въздуха. И сега е трудно, разбира се, заради кризата, но оттогава всичко невероятно се промени. Сегашната България е много, много по хубава от онази, от преди 15 години. Но не може да бъде и друго, защото хората винаги искат по-добро бъдеще, а в живота винаги има надежда. г
Има, да :)))) Има.
04.04.2011 18:33
http://www.allvoices.com/contributed-news/8681398-egypt-expresses-its-willingness-to-restore-diplomatic-relations-with-iran
13:22
мненията по този текст. Може би авторите на тези мнения, но не съм аз. Никога не трия мнения тук. Ако някой си прави шега, да знае, че е тъпа.
Не, никой не ги трие. Анонимните коментари "изчезват" известно време, след като са написани. Този проблем е във всички блогове, от около десетина дни насам. Публикации за това има, например, тук
http://kikowsky.blog.bg/drugi/2011/03/29/anonimen-potrebitel-ne-moje-da-si-iztrie-komentarite-nali.718276
и тук
http://golden.blog.bg/novini/2011/03/30/pravilata-na-blog-bg-neka-da-gi-zapomnim.719157
Само написаните с регистрация мнения остават, което много лошо удря онези блогове, в които един и същи човек пише под няколко "анонимни" самоличности.
11:40
възстановят дипл. отношения, прекъснати веднага след идването на Хомейни. Иран сега приема с благодарност предложението на египетските военни власти. Дано да греша, но след изборите в Египет през септ., вече ще има две мощни ислямистки сили в региона. Ако това стане, равновесието на силите в Бл. изток рязко се променя. Представям си сега какво е в Израел.
http://www.allvoices.com/contributed-news/8681398-egypt-expresses-its-willingness-to-restore-diplomatic-relation
Тази зловеща новина изобщо не е новина. :)))
Още в началото на 2008-а година, което е преди три години, Мубарак води преговори за възстановяване на дипломатическите отношения с Иран.
Ето например, една такава новина от януари 2008-а, озаглавена "Iran and Egypt 'to restore ties"
...
The announcement follows a recent thaw in relations, including a landmark phone call between presidents Mubarak and Ahmadinejad last week.
...
От тук
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7213093.stm
По темата за революциите:
Смятам че те са плод на един мега бизнес проект за икономическо прерзапределение на територии с нефтени находища. Но всичко това ловко прикрито под лиемерните вече поизтрити борби за демокрация , свободи и не знам какви права. Каквито и анализи да правим вчера по БТВ казаха, че революционерите завзели Бенгази са получили квоти и лиценз за продажба на 1000 барела петрол дневно от Рафинерията която е под техен контрол , което прави 100 мил.долара печалба на месец.Е за това иде реч.
Значи, "авантюра с нефтени интереси", както казва ББорисов?
Но в Тунис и в Египет, дали също има нефт?
За пръв и посл. път ти пиша пряко - ти си луд. Серго също ти го каза. Забранявам ти повече да пишеш в моя блог. Ще те трия, защото някакви боклуци започнаха да трият, така или иначе. Но ти си луд.
Виждам, че ставаш по-откровен, което е все пак някакъв напредък.
Разбирам защо се радикализираш, но не мога да ти помогна по никакъв начин - този бъг с изтриването на анонимните мнения коренно ще промени фалша.
Колкото до писането ми тук - ако не беше постановката с писане на анонимни коментари, които после други анонимни коментари приписваха на мен, нямаше да се върна в блога ти. Само връщането ми спря тази интрига, без да се интересувам чия е била.
За лудостта - да, сигурно си прав, вероятно така изглежда от твоя гледна точка. Принципите "Щом не ме кефи, значи не е вярно" и "Който доказва теза, различна от моята е луд" са дълбоко залегнали в главата на повечето българи, включително и в твоята.
Бъди здрав.
после към велико обединение и възтановяне на халифата
а после Израел като трън в арабското море ......... към Трета ли...
"The Salafist movement is very big in Egypt," said the editor of Cairo's Democracy Review, Hala Mustafa, who recently devoted an issue of her journal to the Salafists. "The number of its members exceeds the members of the Muslim Brotherhood".
Continue reading the main story
“Start Quote
Mona Makram Obeid
The Salafists have been brought out from their caves”
Mona Makram Obeid Ret Prof American Universty in Cairo
Youth activist Shadi el-Ghazaly agrees. "The Salafists have much more influence than the Muslim Brotherhood in rural Egypt," he says. "The Muslim Brotherhood is a political body. The religious body is the Salafists."
Мегафон, ислямските радикали в Алжир съвсем не са от необразованите. Според сведения от Военните болници, където се пребират ранените при схватки с армията бунтовници. Пленените имат ~ следния състав:
~60 % са завършили или следващи във ВУ; 25-30% са със средно образование и само 7-10% са с основно. Неграмотни няма! Данните са събирани от над 2000 хоспитализирани и са изнесени нелегално от страната в ЕС.
Навсякъде основната движеща сила на ислямизма са образовани, и то в природни науки млади хора, които не са намерили реализация.
Гантрии се държи като сериен гей с политически уклони. Той /тя / няма политически убеждения. Заяждането му е подсъзнателен гей флирт!
От д-р Фройд
Мислих си напоследък, Оги, какво толкова ти се случи, че така стремително деградира през последните четири месеца. Най-жалкото е, че изобщо не я забелязваш, тази деградация. Дотам ниско падна, че дори си въобрази, че можеш да ми забраняваш или разрешаваш да си казвам мнението. Надявам се да помислиш върху всичко, и да се опомниш.
Между другото, показах на жена ми какво пишеш/цитираш за мен в блога си.
Изумена е.
http://www.facebook.com/notes/ognian-daskarev/%D0%BD%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0/160418587352202
Дъбът, моят приятел. Така наричах една от големите забележителности в страната и несъмнено най-голямата в Плана. Хилядолетният дъб, “Хан Аспарух”, известен още като “Кръстатият дъб”. Намираше се над Кокалянския манастир, високо в сърцето на планината. От години, задъхан се изкачвах към него, нетърпелив да видя могъщата му зелена корона, която внезапно изпълваше голяма част от хоризонта. Пристъпвах с благодарност под сенките му, прегръщах огромния ствол ( и четирима мъже не можеха да го обгърнат), говорех му и той сякаш ми отговаряше с тихия шепот на листата си. В трудни времена се облягах с доверие на добрия великан и несъзнателно търсех подкрепа и съчувствие. Често разказвах за дъба на приятели и правехме планове да идем заедно там. Може и да си внушавам, но се привързах към едно дърво и дори с учудване открих, че мисля за него!
Десет века дъбът мълчаливо и със снизхождение гледал панаира на човеците долу. Край него минавали средновековните хора, кръстоносците и турците на конете си, българите от Възраждането, Промишлената ера и на мобилните телефони. Той видял войни и земетресения, над него хиляди пъти залязвали и изгрявали слънцето и луната, хиляди пъти се сменяли сезоните. Дъбът не се променял, само безстрастно наблюдавал вечното представление на природата и хората.
Незнайно кога, обаче, иманяри безмилостно изрязали голяма дупка в ствола му, за да дирят съкровище. После го нападнали рояци от едри, червени мравки, които лакомо заръфали тялото му. Точно в този вид го видях за пръв път преди време. Мравките ожесточено и безспирно ядяха дъба. С няколко приятели решихме да му помогнем. Но само решихме.
От есента не бях ходил при моя приятел. Вчера, отново задъхан се изкачвах към него и
Дори и хилядолетните дъбове понякога умират преди хората. Приятелю, сбогом и прости, че поради леност и малодушие не направих нищо за теб.
Iran and Egypt's new government signaled Monday they were moving quickly to thaw decades of frosty relations, worrying the U.S., Israel and Saudi Arabia that the overtures could upset the Mideast's fragile balance of power
Iran said it appointed an ambassador to Egypt for the first time since the two sides froze diplomatic relations more than three decades ago, the website of the Iranian government's official English-language channel, Press TV, reported late Monday.
Iran's post-revolutionary Islamist government cut diplomatic ties with Egypt in 1980 when Egypt became the first Arab country to grant diplomatic recognition to Israel. In the decades after Hosni Mubarak assumed office in 1981, he treated Tehran with deep suspicion because of its support for Hamas, a Palestinian Islamist militant group with ties to Egypt's Muslim Brotherhood, Mr. Mubarak's most powerful political opponents.
new foreign minister Nabil Elaraby is considering a visit to the Gaza Strip—an area controlled by Hamas, a militant Palestinian Islamist group backed by Tehran and until now shunned by Cairo.
Egypt Muslim Brotherhood condemns Bin Laden death
(AP) – 3 hours ago
CAIRO (AP) — Egypt's Muslim Brotherhood, a conservative organization with links around the Islamic world, has condemned the killing of al-Qaida leader Osama bin Laden by U.S. forces as an "assassination."
The Brotherhood, which seeks the establishment of a state run according to Islamic principles through peaceful means, is Egypt's most powerful and organized political movement.
The statement Monday said the group "is against violence in general, against assassinations and in favor of fair trials."
Bin Laden and his jihadist allies, however, have repeatedly condemned the Brotherhood's more moderate approach and willingness to work within the system.
The Muslim Brotherhood will be competing for half of Egypt's parliamentary seats in September's elections.
CHEERS!
03.05.2011 07:13
Но, честито!!!
Пусни го като отделен пост, вместо като мнение. Така ще събереш на куп скръбта, разочарованието и неверието в смъртта на Осама, с които "прогресивните" левичари заливаха днес повечето електронни медии.
Дали някоя медия ще пусне кадри от улиците в ивицата Гааза? Много бих искал да видя реакцията на онези, които скачаха от радост на 11.09. И не от злорадство. Искам да видя каква е еволюцията в мисленето на тези холра за тези 10 години! И най-вече дали арабският свят ще се придвижи към нещо по-добро или ще затъне в омразата.
[/quote]
04.05.2011 22:20
от Ognian Daskarev на 04 май 2011 г. в 16:30
Като отровени са!
Защо Бин Ладен не беше заловен жив, за да бъде съден? Защо чак сега беше убит, а не преди години, защо бяха изхарчени толкова пари за проследяването му, не е ли това ПР акция? Светът по-сигурно място ли е сега, след смъртта на Бин Ладен? Ал Кайда сега по-силна e или по-слаба? Добре е, че ОБЛ е мъртъв, но нали Америка го създаде навремето? Вярно ли е, че той всъщност не е убит и защо досега няма никакви доказателства, че е ликвидиран? Та нали ОБЛ е само мит, за да се скрие, че американското правителство е организирало 11 септ. 2001? Защо беше премахнат Бин Ладен, а не Зауахири, който е много по-опасен? Християнско ли е да се радваме на една смърт и защо американците се радват?
Убийството на терориста от американски спецчасти се стовари върху главите на българските ислямо-левичарски медии, журналисти и всякакви анализатори като тежък парен чук. Чукът удари по главата с всичка сила и обикновеното българско ислямо-левичарско население. Ислямо-левичарите, които от години злорадо се радват, че Америка не може да открие Бин Ладен, преди дни бяха поразени и дълбоко наскърбени от убийството на терориста. Зашеметените левичарски медии и анализатори успяха да родят горните изключително глупави въпроси, естествено с единствената цел да бъде омаловажен и размит огромния успех на САЩ. Ето лесните отговори:
- Бин Ладен не беше заловен жив, за да бъде съден, тъй като съд над него би била световна реклама за ислямисткия терор. Напълно правилно спецчастите са имали заповед да го убият, не пленят.
- ОБЛ беше едва сега ликвидиран, защото проследяването му е бил дълг процес. Всичко започва в лагера в Гуантанамо през 2002-2004, където чрез „усъвършенствани техники на разпит”, главните организатори на 11 септември Халид Шейх Мохамед и Абу Фарадж-ал Либи /посл. след май 2005, когато е предаден на ЦРУ от Пакистан/ издават бойния прякор на най-доверения куриер на Бин Ладен. Тук е важно да се отбележи, че именно изтезанията над няколко затворници от Гуантанамо, срещу което дълги години оглушително крещят милиони правощитници, е в основата на ликвидирането на терориста. Едва в началото на 2009 ЦРУ идентифицира куриера, както и брат му. През август м.г. ЦРУ локализира къщата в Пакистан, където куриерите живеят. Тогава агенцията решава с 60-80% сигурност, че Бин Ладен живее в тази къща.
- Светът с абсолютна сигурност е по-сигурно място след ликвидирането на терориста, Ал Кайда несъмнено днес е отслабена. Защото ОБЛ беше символ, знаме, главно действащо лице на глобалния терор. /Тероризмът, разбира се, няма да изчезне, опасността остава/. Този скучен въпрос преди време беше зададен с много важен вид от журналисти от БНТ, БНР, Дарик радио, БТВ, Дневник, Новинар, и пр. и след премахването на Абу Заркави и Садам Хюсеин. Сега те пак питат същото. Сигурно тези хора мислят, че са много умни, но питането им е обида и за средната интелигентност.
- Старата глупост, че САЩ създали преди години Бин Ладен в Афганистан често се повтаря от българските и международните ислямо-левичари. За тяхно сведение: в 1982 ОБЛ за пръв път отива в Афганистан, окупиран от СССР. През 1984 съвместно с Абдула Аззам, палестински ислямистки идеолог и терорист, създава малък собствен лагер в Пешавар, Пакистан за обучаване на муджахидини, за който плаща около 25 хил. долара месечно. Лагерът е известен и като The Guest House. Тогава границата между двете страни гъмжи от лагери на муджахидини, воюващи против руснаците. Те се подкрепят главно от Пакистан, но също и от САЩ и това е част от Студената война. ОБЛ е един от така наречените афгански араби и се губи сред хилядите партизани, сражаващи се с червената армия. Правителството на САЩ, ЦРУ, американската армия изобщо не подозират за съществуването на Бин Ладен, тогава те не знаят абсолютно нищо за него, нито му помагат с пари. Нито за миг не е имала пряка връзка между американски представители и ОБЛ в Афганистан.
/На 29 декември 1992 в хотелите Aden и Gold Mohur в Аден, Южен Йемен избухват бомби. В хотелите има американски туристи, но загиват двама австрийци (съпрузи) и един местен жител, ранени са пет души. Това е първото нападение на Бин Ладен срещу САЩ и именно тогава за пръв път той влиза в полезрението на ЦРУ. През октомври 1993, най-вероятно пак той и Ал Кайда убиват американски пилоти и войници в Могадишу, Сомалия/.
Останалите въпроси на зашеметените ислямо-левичари не заслужават отговор.
А можеше да бъде толкова лесно и човешко: всички да се зарадват, защото страшните картини от 11 септември 2001, най-после бяха отмъстени. Българите и техните медии и журналисти можеха да кажат: убийството на Бин Ладен е огромна победа за Америка и огромно поражение за световния ислямистки терор. Но мнозинството от българите, медиите и журналистите им, сега са отровени от мъка, защото Бин Ладен е мъртъв.
Често се питам защо в България, която отхвърли комунизма и е член на ЕС и Нато, сега живее и клокочи такава злостна, ожесточена омраза към Америка. Толкова злостна, че мразителите се влюбиха дори и в демон като Бин Ладен. Отговорът, всъщност е лесен – на 10 ноември 1989 тук имаше един милион комунисти. Заедно със семействата си, комунистите тогава бяха около три милиона.
Днес, в 2011, колко са комунистите в България?
от Ognian Daskarev на 12 май 2011 г. в 12:09
Убийството на Бин Ладен от американски спецчасти удари по главата като тежък парен чук световните ислямо-левичари, които още не могат да се съвземат. Прословутите сталинисти Ноам Чомски, Майкъл Мур и Фидел Кастро преди дни категорично заклеймиха премахването на терориста. Българските ислямо-левичари също продължават да оплакват в централните медии, макар и прикрито, смъртта на Бин Ладен. Според тях, новината за акцията е „сладострастие” /тук в скръбта явно има и полов елемент/, друг сравнява Бин Ладен със Спартак, някакъв националист, възмутен от ликуването на хиляди американци след съобщението, призовава за протести пред американското посолство. Експерт по антитероризъм признава, че действието на американските служби е успешно, но категорично възразява Бин Ладен да бъде сравняван с Че Гевара, защото в последния има „величие”. Аз пък категорично възразявам почитател на комунистическия терорист и масов убиец Гевара, да ме пази от терористи. В страна, където сега живеят милиони комунисти/ислямо-левичари, е съвсем естествено убийството на ОБЛ, водач на най-голямото терористично нападение в историята, именно срещу Америка, да предизвика почти всеобщ, зле маскиран траур и униние.
Но във вчерашния брой на десния в „Седем” с неприятна изненада прочетох статия със заглавие „За регионалните и глобалните феодали” от Николай Фенерски. Статията е написана на простодушно-отвратителен диалект от северозападна България. Авторът, който сигурно мисли, че е много оригинален пише: „Показват ни някаква снимка на некъкав си арабин и викат те го те, гръмнааме го Осамата...получиа си хамериканците своя „ден победъй”....ми нали те го създадоха тоа Осамата, те ще го и убият, логично е....героят на днешната сапунерка, демек Осамата бил определян като „борец за свобода...но след амнезията палачинката се обръна и той се превърна в „терорист номер едно”.
Диалектологът Фенерски после благочестиво се възмущава от американците, ликуващи при смъртта на Бин Ладен и ги сравнява с Инквизицията. /Но защо ли си мисля, че този човек искрено се е радвал на 11 септември 2001?/
Обяснявам само за не-ислямо- левичари – Бин Ладен никога не е бил във връзка с ЦРУ и която да е друга американска правителствена агенция по време на съветската окупация на Афганистан. Вторият човек в Ал Кайда, Заухири потвърждава това в автобиографията си „Рицари под знамето на Пророка” : „Истината, която всеки трябва да знае, е че САЩ не дадоха нито пени помощ на арабските муджахидини”. Близкият сътрудник на Бин Ладен, Abu Musab al-Suri пише: „Голяма лъжа е, че афганските араби бяха създадени от ЦРУ”. /Не-ислямо-левичарите сигурно веднага се досетиха, че ако Америка беше помагала на ОБЛ в Афганистан, терористите първи щяха да се похвалят с това/. Ген. Mohammad Yusaf, ръководител на операционния отдел на пакистанските тайни служби при борбата против съветската окупация на Афганистан пише: „Американците никога не са обучавали муджахидините и не са били в пряка връзка с тях”. Същото твърдят и в книгите си за Ал Кайда сериозните изследователи Peter Bergen, Lawrence Wright и Jason Burке.
Бин Ладен обяви война на Америка и уби три хиляди американци, затова Америка имаше пълното право да го убие. Бойното поле на войната беше къщата и двора на терориста в Пакистан. Ето защо няма нищо по-естествено от радостта на американците при вестта за ликвидирането му. Снимките от това силно ми напомнят за фотографии на ликуващи американци на „Таймс скуеър” при новината за капитулацията на Германия и приключването на Втората световна война. Премахването на Бин Ладен не е край на войната с терора, но е приключване на глава с огромно значение в тази война.
Фенерски, за когото убийството на Бин Ладен е „сапунерка”, едва крие голямата си скръб по терориста в срамния текст, недопустимо публикуван в „Седем”, медия, която уважавам.
Впрочем, ето друг любопитен текст със заглавие „Сделано в СССР” от същия автор във възхвала на СССР и октомврийската революция, отпечатан на 7 ноември 2005 напълно естествено във в. „Сега” : http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=276§ionid=5&id=00005
Ето и цитат: „Коя е моята родина?
СССР естествено. СССР завинаги! Долу Америка, долу НАТО!”
А за сделания в СССР Фенерски имам прясна вест: Путин изпадна в неловко положение, когато поиска лично да рекламира новата Lada Granta. Руският премиер на 11 май т.г. на автоизложение се опита 5 /пет/ пъти неуспешно да стартира двигателя. После, видимо ядосан, слезе и не можа да отвори капака на колата.
Сделано в СССР.
Харесва миНе харесвам · · Сподели · Изтрий
*
*
Georgi Tashev, Alexandar Iotzov, Огнян Ханджиев и 12 други харесват това.
*
o
Peter Patrikov Ясно.Талибаните сами са си направили ракетите Стрингер, или може би руснаците са им ги доставили...
Майтапчия.:)
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам
o
Момчил Дойчев до другаря Патриков,
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам
o
Момчил Дойчев
Американското правителство наистина не е дало и цент за афганистанците, борещи се първоначално почти с кремклийки против съветските окупатори. Парите са дадени от отделни представители на гражданското общество, либерални благотворителни дру...жества, отделни бизнесмени и от един известен конгресмен, който сам и доброволно снабдява муджахидините с ракети Стингер като вади парите от собствения си джоб... Но това за комунисти сигурно е непонятно - те са свикнали само да бъркат в чужди джобове...Вижте повече
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам · 2 душиЗареждане...
o
Peter Patrikov Аха, всеки който не се лови на горните глупости е комунист.
Силен аргумент.:)
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам
o
Milen Radev
Абе, Оги, да ти призная, разколебан съм след първото ми спонтанно "like"-ване на бележката ти...
Прочетох току що и двата текста на Фенерски и стигам до един само извод - това е ирония. Единият път се иронизира комуноидът-съветопоклонник, в...ъв втория случай днешният наш дивак-антиамериканист.
С иронията работата е винаги малко щекотлива - получават се недоразумения. Така например на един някогашен президент на Бундестага - Йенингер - една иронично-дересонализирана реч за "кристалната нощ" и антиеврейските погроми 1938 г.от трибуната на парламента му изяде главата и му се наложи заради собствената недодяланост да си подаде незабавнео оставката...
Но при Фенерски мисля наистина, че не е изложена лична позиция, а е ирония, сарказъм.Вижте повече
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Ognian Daskarev ОБЛ никога не е бил в пряка връзка с ЦРУ. Имал е само собствен лагер, (сп някои източници 5-6 лагера) за обучение на афгански араби, за които е плащал сам. Всички пари и оръжия са били изпращани от САЩ само но пакистанското п-во, никога пряко на муджахидините. И не бъркайте муджахидини с талибани.
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам · 2 душиЗареждане...
o
Ognian Daskarev Милене, грешиш, и за двата текста, особено за текста в Седем. Прочети ги отново.
преди 9 часа · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Stanislav Kalchev Съгласен съм с Милен, според мен текстовете са иронични.
преди 7 часа · Харесва миНе харесвам
o
Diana Stanchovska Ha-ha, iasno! Zashto li i az ne ia razbrah tazi ironia?!?
преди 7 часа · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Diana Stanchovska Poprochetoh razni neshta ot i za "ironichnia" Fenerski. Ima si chovekut prichini da obicha velikata ruska strana - zavurshil e tam, niama losho. No mediite, v koito e pisal dosta ponamirisvat, ta zatova prisustvieto mu vuv vestnik "Sedem" ne e osobeno radvashto. To kakvo li e v nashata sburkana strana? Nikoga ne znaesh koi koi e.
преди 6 часа · Не харесвамХаресва ми · 4 душиЗареждане...
o
Peter Dyakov Много ми е странна тази ирония. Пък и диалектологията една... В последния абзац и тя отстъпва място на дидактиката - колко лошо било хората да се радват на смъртта на един престъпник...
преди 3 часа · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Georgi Tashev Хахаха! Браво, Оги!
преди 2 часа · Не харесвамХаресва ми · 1 човекЗареждане...
o
Milen Radev
Петре, същата дидактика за най-голямо съжаление от две седмици пълни водещите германски медии например - леят се сълзи, осъждат се онези, които са си позволили публично да изразят задоволството си от ликвидирането на масовия престъпник, пре...зрително-назидателно се пише за "елеметнарните" американци, които така дивашки изразявали патриотичните си и кръвожадни емоции...
Антиамериканизмът, както знаем, не е прерогатив само на лаици-диалектолози...
Все още не можах да прочета внимателно текста в Седем, затова си резервирам крайното мнение. Най-добре да чуем Рени Н. какво обяснение ще даде... ;)Вижте повече
преди 2 часа · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Ognian Daskarev TULL
[Златен][325]
11.11.2005 г. 14:16:27 "Този Фенерски е очевидно луд комуняга.
Но защо го печатат? Да не би и печатащите да са комуняги?
И къде са мненията под статията?" Ето какво съм написал преди 6 год. под статията Сделано в СССР в "Сега". Явно и тогава не съм схванал "иронията" на автора, който изпитва дива носталгия по СССР.
преди около час · Харесва миНе харесвам · 1 човекЗареждане...
o
Milen Radev Прочетох 15 стр. на "Седем" (по диагонал, нямам нерви за повече).
Огняне, прав си!
Необичайна гадост...
преди 30 минути · Харесва миНе харесвам
*
Напишете коментар...
Натиснете Shift и Enter, за да започнете на нов ред.
Facebook © 2011 · Български
Относно · Реклама · Създаване на страница · Разработчици · Кариери · Поверителност · Условия за ползване · Помощ
31.01.2012 19:03
16.02.2012 10:40
28.02.2012 01:20
02.03.2012 09:31